Tuah Tanah

Blog ini adalah hasil nukilan serta perahan idea kami empat sekawan yang hanya mahu sedar berkongsi pengalaman, suka duka, pahit tawar dan comel cantik kehidupan kami.

Tuesday, May 14, 2013

Eh ada orang tag kami laaaaa!

Assalamualaikum.

Waktu sedang sedang belek blog ni. Tiba tiba tergerak hati nak review kejap shoutbox. Lalu ternampaklah sejenis komen comel seperti berikut :



So this is it. I find it really interesting so I nak buat jugak benda ni.


This is the rules given. But number 7 is my rules. I made it by myself. Heheh

11 things about us :

1- Kami berempat bertemu di MRSM Gemencheh. 

2- Kami semua satu kelas sewaktu di lower form.

3- Banyak kenangan dah telah kami tempuh bersama. Kami mungkin nampak muda dan tidak matang tapi segala pahit manis yang kami tempuh menguatkan lagi relationship kami.

4- Dulu waktu kat maktab, kami pergi mana mana semua secara bersama. Kami berempat, Jannah, Qeeka dan Teha. Waktu tu best sangat. Rasa macam adik beradik.

5- Kami secara puratanya tiada masalah homesick sewaktu di asrama sebab kami ada antara satu sama lain.

6- Kami selalu sangat gaduh dan saling mengutuk. Tapi kami tetap bersama.

7- Kami semua comel cantik pandai dan berperangai budak budak. Kahkah

8- Kami still newbie dalam dunia berblogging. Tapi seriously kami sedang mencuba yang terbaik.

9- Orang selalu cakap buruk tentang kami waktu kami kat maktab dulu. Pulak kitorang kisah -,- Cukuplah  kami ada antara satu sama lain.

10- Mungkin korang nampak kitorang selalu insult antara satu sama lain dan korang rasa itu pelik. Well dont be. Its normal and thats how kitorang lepaskan rindu kami. Haha

11- Kalau korang ada kawan baik, jangan hancurkan hati dorang. Dalam bestfriendship kena saling mengalah. Tak bolehlah asyik nak berlawan dan semua nak menang. Kalau gaduh pun, cepat cepat mintak maaf dan be honest. Dan macam tulah kami buat selama ni. Kot la. Rasanya la. Kahkah k tak lawak.

Okay dan soalan daripada tukang tag kami :



1- Nama dalam IC?

Nurul Athirah bt Ab Ghani
Nurul Syakirah bt Bohari
Aslinda bt Ramli
Diana Illyana bt Zahar

2- Crush? Peminat? Artis? Sebab?

Athirah? Aku rasa mungkin dia tiada crush. Tapi dia ada skandal. Kami gelar beliau Bonzer. haha Sounds legit. Wuhuuu.. 
Linda? Lol dia ni peminat Runningman dan Korea. And yang aku tahu, Linda ni minat L dalan group Infinite tu. Haha aku kenal L ni pun sebab aku tengok cerita Shut Up Flower Boy Band. Cerita korea yang paling best aku pernah tonton. Thumbs up! 
Eya? Dia ni hanya crush on seorang jejaka ni je. The one and only, Eriq Nazriq. Semoga berkekalan sayang ^.^
Aku? Well well well. Aku ada crush on someone. Ariff nama dia. But aku prefer panggil dia dengan gelaran jejaka swag. Kenapa? Sebab aku rasa dia sangat swaggy. Dan alasan terbaik aku- Kita tak perlukan sebab untuk menyukai seseorang. 

3- Pendapat tentang blog Ain?

Nama Random Awesome tu sangatlah awesome okay! Seriously. Best nama tu. Ain pun lawa gak sebenarnya. Okay out of topic. Bukan taknak kritik tapi aku tak nampak point mana nak kena kritik. Blog Ain dah cukup perfect. Kalau nak kritik pasal gaya penulisan pulak, aku rasa setiap orang ada cara masing masing untuk luahkan apa yang dorang nak cakap. And Ain cantik. Okay dah cakap dua kali. Hahahaha

4-Minat kpop? Sebab?

A big no no no for me. For Linda dan Eya dan Trah mungkin kot. Sebab dorang ni memang peminat habis kat Lelaki Berlari aka Runningman. Daebak daebak gitu. Aku? Talk to the hand jela. Angguk angguk geleng geleng tanda acah acah faham jela bila bebudak ni cerita pasal RM dorang tu. Serious lah aku tak minat all these kpop thingy. Heheh

5- Bad Habits?

Kesimpulannya, habit kami yang paling ketara adalah kami suka insult antara satu sama lain. But wait.... Thats not insulting I guessed? That is what we called being honest. Hahahah k korang mesti tak faham kan lawak mat saleh aku ni. Okay takpe. Dimaafkan. Dan aku! Aku mudah terasa dan suka gigit kuku. Hmmm

6- Tempat yang nak sangat pergi?

Tahu tak, kitorang tak kisah sangat kot nak pergi mana. Janji kitorang dapat gather semula and jumpa balik. Satu tu je kitorang harapkan. Sebab aku selalu fikir, sampai bila aku asyik nak mention dorang kat twitter. And sempat ke agaknya aku nak jumpa balik monyet monyet ni semua? Amboi sedih pulak cerita centu. Haha

7- kalau ada lelaki suka buat apa?

Hahahahahahaha kalau dah suka, mohon nasihat kat lelaki tu pergi jumpa father kita. Suruh dia masuk meminang terus and ajak nikah segera. 

8- Pernah jatuh cinta tak?

jawapan- PERNAH

9-Namakan kawan baik?

OMGeee semua admin kat blog ni kawan baik kita tau!

10- Subject mengantuk?

Kahkah mestilah subjek bahasa! Tapi sebenarnya aku memang kuat tidur. So tak kiralah kelas apa, asalkan ada angin sempoi sempoi bahasa dan tidak bertenaga, confirm mengantuk dan tidurlah jawapannya. Peace (Y)

11- Pencapaian tertinggi? 

Hmmm setakat ni kitorang semua berjaya jadi manusia dan bukannya binatang. So itu kira pencapaian la kot. K tak lawak. Kitorang dah buat yang terbaik dalam SPM kitorang and kitorang harap kitorang semua dapat kolej area Selangor KL or Cyberjaya supaya kitorang dapat gather semula. Doakan kitorang k!

Dan soalan aku untuk bloggers yang aku tag :

1. Nyatakan nama dan impian.
2. Nyatakan cinta pertama dan ceritakan.
3. Nyatakan nama bestfriend korang. 
4. Ceritakan pasal pengalaman terindah korang dengan bestfriend korang.
5. Apa yang korang dan bestfriend korang paling suka buat bila boring?
6. Antara semua kawan kawan korang, siapa yang korang rasa paling cantik dan pandai? 
7. Ada twitter? Nyatakan tweethandle.
8. Antara boyfriend dan bestfriend, siapa yang korang pilih? Kenapa?
9. Ada keek tak? Nyatakan supaya aku boleh follow.
10. Cerita macam mana korang dan bestfriend korang boleh jadik bestfriend?
11. Luahkan isi hati korang tentang bestfriend korang dan anggap soalan terakhir ni kata kata buat kawan  baik korang.

Siapa yang aku tag?


Lol tu jela kot......

Sebenarnya aku tak reti pasal benda alah ni semua. tapi disebabkan aku bosan. So aku buat jugak. Leulz.

Ps: Eya, aku seriously ingat kau merajuk. Jimbit punya perangai. Rasa macam nak gigit je!

Ps lagi : Korang yang dah kena tag, mohon tinggalkan link post korang kat ruangan komen ini. Thanks boss!


9 comments:

  1. wah..selamat bertag
    cantik2 nama u olss

    ReplyDelete
  2. thanks sudi tag.. insya-Allah akan cuba jawab.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak dah jawab soalan you all.. entri paling bawah (updated 14 Mei 2013 - 8.00 pm)..

      http://blogmizzaiza.blogspot.com/2013/05/11-things-about-me.html

      Delete
  3. anda seorang yang rajin diana. teruskan usaha anda, saya suka pororo :)

    ReplyDelete
  4. Woww ~ nice entry :) thanks sebab sahut cbaran tu :)

    ReplyDelete
  5. waaaaaaaaaaa.. dia join gak yea.. heee..

    43

    done follow/singgah sini.. jom follow/singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete